afbeelding van Jo Wouters

Drupal op LinuxWorld Expo Brussels 2008

Dit jaar heeft LinuxWorld Expo Brussel plaats op 19 en 20 maart 2008.
In het verleden had de expo minder aandacht voor open source communities en projecten, waardoor de Drupal-community zich er niet meteen thuis voelde.
De organisatie erkent dit probleem, en besloot er dit jaar iets aan te doen: ze openen een speciaal pavilioen waar Enterprise Open Source oplossingen voorgesteld kunnen worden.

Dit is een ideale kans om Drupal voor te stellen aan het zakelijke publiek waar deze expo op mikt.

De doelgroep vraagt natuurlijk om een andere aanpak dan bijvoorbeeld een DrupalCon of Fosdem.

Als je een voorstel hebt voor een niet-technische presentatie, post die dan in de comments van deze post. Op basis hiervan kunnen we vanuit Drupal.be een voorstel doen bij de organisatie van de Expo.
Meer info vind je op deze wiki.

Auteur: 
Jo Wouters
afbeelding van Xano
Door Xano op 9 januari, 2008 - 16:44

Er zijn wel veel evenementen voor Drupal in februari/maart, of niet? FOSDEM, Drupalcon, LinuxWorld en er was er nog eentje volgens mij. Gaat lekker zo :-)

Nederdev.nl | De community voor designers en developers

My name is Bart - web & events
iDEAL, OmniKassa, en meer.

afbeelding van roel guldemond
Door roel guldemond op 10 januari, 2008 - 09:47

Als deze doelgroep bereikt wordt, kan het werken met Drupal geld in het laatje brengen. De USA is hier verder. Nederlandstalig gebied loopt daar achter (waarbij Nederland weer meer dan Vlaanderen).

Indien gewenst kan ik een presentatie geven over.
Wat de voordelen zijn van Drupal in gebruik, bij het maken van een website met een specifiek doel. De bouw van een specieke website heb ik nu in 2008 begonnen. Eind januari zal deze klaar zijn. Op FOSDEM wil ik deze ook op passende wijze voor FOSDEM over het voetlicht brengen.
Aan LinuxWorld werk ik, indien gewenst, graag mee.

*** I like contributing to improvement of systems. Hic sic: according Boulding a system is "that which is not chaos" ***

afbeelding van Jo Wouters
Door Jo Wouters op 9 januari, 2008 - 17:25

Time is ticking...
(http://dag.wieers.com/blog/content/linuxworld-expo-brussels-2008-0)
"Due to a tight schedule to make this all work, we need feedback before saturday 12 january 2008 if you are interested to give a presentation."

(bedankt voor de tip Kris Buytaert)

afbeelding van batigolix
Door batigolix op 10 maart, 2008 - 15:46

moet je je hiervoor registreren? en zo ja:hoe?

als je de expo site linuxworldexpo.be bekijkt dan is elke verwijzing naar een linux expo verdwenen.

wel is er een ellenlange hemd-van-het-lijf registratie maar daarin geen enkele referentie naar een linux expo, laat staan naar de open source talks

boris
===
druppelend sinds 2005

afbeelding van roel guldemond
Door roel guldemond op 20 maart, 2008 - 16:15

- 'Open source-paviljoen' kijkt uit op grote IBM-stand;
- Niet echt in de loop van de grote massa;
- Al twee dagen heel regelmatige gerichte vragen en aandacht voor open source;
- Ook reageert men op mijn Drupal-lanyard;
- Gisteren een half zaaltje luisteraars (simpele demonstratie van soepel webform sloeg goed aan);
- En vandaag Joomla-uur: meteen zaaltje vol (mensen komen hier specifiek op af).

Drupal-gebruiker Dag Wieers trekt hier de kar van dit 'Open source-paviljoen', met hem heb ik overlegd hoe we volgend jaar weer, en zo mogelijk beter :), een en ander in het vat kunnen gieten.

Beursgroeten, vanaf Linuxworld/Brussel (volgende keer in Brussel: 25 en 26 maart 2009)

*** I like contributing to improvement of systems. Hic sic: according Boulding a system is "that which is not chaos" ***

Bookmark and Share

Drupal is een geregistreerd merk van Dries Buytaert. | Powered by Pantheon.

Drupal.be/Drupal.nl is de website van de Nederlandstalige Drupalgemeenschap.

onomatopee