afbeelding van mindhunter

Fouten na updaten 8.51

Aangezien er een belangrijke update is voor Drupal 8 heb ik 10 drupal sites proberen te upgraden.

Echter krijg ik ze allemaal niet ge-update (niet via installatron, niet via drush en niet via gewoon ftp-upload).

Ik krijg na de update de melding

The website encountered an unexpected error. Please try again later.

Als ik in de logfiles kijk zie ik:

[Thu Mar 29 16:48:30.609906 2018] [lsapi:notice] [pid 992926:tid 139931405997824] [client 94.215.97.91:60565] [host www.domeinnaam.nl] Backend log: Uncaught PHP Exception Drupal\\Core\\Database\\DatabaseExceptionWrapper: "SQLSTATE[42S22]: Column not found: 1054 Unknown column 'revision.revision_default' in 'field list': SELECT revision.vid AS vid, revision.langcode AS langcode, revision.revision_uid AS revision_uid, revision.revision_timestamp AS revision_timestamp, revision.revision_log AS revision_log, revision.revision_default AS revision_default, base.nid AS nid, base.type AS type, base.uuid AS uuid, CASE base.vid WHEN revision.vid THEN 1 ELSE 0 END AS isDefaultRevision\nFROM \n{node} base\nINNER JOIN {node_revision} revision ON revision.vid = base.vid\nWHERE base.nid IN (:db_condition_placeholder_0); Array\n(\n [:db_condition_placeholder_0] => 7\n)\n" at /home/deb/domains/domeinnaam.nl/public_html/core/lib/Drupal/Core/Database/Connection.php line 686\n, referer: http://admin.nl:2222/CMD_PLUGINS/installatron/index.raw

In drupal zelf zie ik bij het updaten de volgende error:

Update #8501

Failed: Drupal\Core\Entity\EntityStorageException: The SQL storage cannot change the schema for an existing entity type (node) with data. in Drupal\Core\Entity\Sql\SqlContentEntityStorageSchema->onEntityTypeUpdate() (line 347 of /home/debi028/domains/domain.nl/public_html/core/lib/Drupal/Core/Entity/Sql/SqlContentEntityStorageSchema.php).

Ik las op drupal.org dat je via deze commando's de database kon herstellen

drush entup

Dit lijkt in de shell te werken, maar het heeft geen resultaat.

Weet iemand hoe ik toch de websites kan upgraden? Want het schijnt toch erg belangrijk te zijn.

Alvast bedankt!

Auteur: 
mindhunter
Bookmark and Share

Drupal is een geregistreerd merk van Dries Buytaert. | Powered by Pantheon.

Drupal.be/Drupal.nl is de website van de Nederlandstalige Drupalgemeenschap.

onomatopee