afbeelding van roel guldemond

'Learn Open Source' 24&25 mei: wél training, geen meeting

Missie: nieuw talent vinden voor open source software. Omdat nieuwe mensen niet automatisch naar open source-websites gaan, werden op 19 onderwijsinstituten van Arnhem tot Gent, en van Amsterdam tot Brussel, 'Learn Open Source'-posters opgehangen. 8000 of meer IT- en vormgeving-studenten liepen langs 70 posters op onderwijsinstituten. 100 of meer briefjes met website-adres scheurde men af. En uiteindelijk schreven zich in: ... 4 studenten, via www.learnopensource.net
Conclusies?
(Zie ook: http://www.slideshare.net/roelguldemond/los-analysis-march-april)
Helaas is er geen basis voor workshops voor een grotere groep talenten. Het doel was 30 à 60 nieuwe mensen voor open source te interesseren.
De kleinere groep enthousiaste nieuwelingen krijgen een training op kleinere en persoonlijke schaal. In de oorspronkelijke opzet zouden ervaren coaches uit de Drupal-community de groep talenten naast de workshops ondersteunen. Grotere aantallen coaches zijn niet nodig, en daarmee gaat de meeting niet door.
(En: dank aan de mensen zich als coach aanmeldde voor 24 & 25 mei!)

Auteur: 
roel guldemond
afbeelding van Sutharsan
Door Sutharsan op 3 mei, 2008 - 13:02

Jammer dat het niet doorgaat, zeker na alle moeite die jij er voor gedaan hebt.

-- Erik

-- Erik

afbeelding van george@dynapres.nl
Door george@dynapres.nl op 6 mei, 2008 - 12:34

Wellicht dat grote groepen toch al bekend zijn met open source software.

Dynapres.nl

afbeelding van roel guldemond
Door roel guldemond op 28 mei, 2008 - 21:54

... op kleine schaal.
6 studenten trainden tijdens relaxed week-end. De opzet van 'Learn Open Source' was om nieuwe mensen te interesseren. Met de handen zelf aan de knoppen. Want 'Learn Open Source' is niet kijken en luisteren. 'Learn Open Source' is leren doen.
Ik bewonder de 6 mensen die kwamen en de handen uit de mouwen staken. Niet achteruit zitten en aanhoren hoe mooi het allemaal is. Deze 6 mensen hebben tijdens dit weekeinde heel veel zelf Drupal geinstalleerd, en er mee gewerkt. Problemen ervaren, en die problemen aangepakt en ook opgelost. Ze hebben geleerd. Geleerd over wat open source kan.

Thanks to all people who have helped to make this happen.
Last but not least:
Nick Blundell from Illuminate ICT, Birmingham.
In line with the admiration from all 6 students: thanks for sharing your knowledge! May it be a sound basis for further activities to make open source even better & bigger.

Actief leren is te zien op: http://www.flickr.com/photos/13956390@N06/sets/72157603260948773/

*** I like contributing to improvement of systems. Hic sic: according Boulding a system is "that which is not chaos" ***

Door toonketels op 28 mei, 2008 - 23:25

Roel, duizendmaal bedankt om dit event te organiseren! Ik heb er véél van geleerd en evenveel van genoten!

Voor iedereen geïnteresseerd in hoe het event is afgelopen: lees mijn persoonlijke impressies op mijn blog: http://www.back-to-basic.be/blog/learnopensource-rocked .

Ik kan alvast zeggen dat het super was!

- embracing things that liberate you -

Find out more about me on my blog, powered by Drupal

- embracing things that liberate you -

Find out more about me on my blog, powered by Drupal

Bookmark and Share

Drupal is een geregistreerd merk van Dries Buytaert. | Powered by Pantheon.

Drupal.be/Drupal.nl is de website van de Nederlandstalige Drupalgemeenschap.