afbeelding van Xano

Access denied en HTTP 404 bij vocabs

Ik heb drie custom content types waar de volgende vocabs bij horen: nieuws, artikelen en reviews. Ze hebben allemaal dezelfde rechten ingesteld gekregen, maar er is iets raars aan de hand. Iedereen kan nieuws zien, maar alleen als ik als user 1 uitgelogd ben, dan kan ik artikelen zien, anders krijg ik een Access Denied melding voorgeschoteld. Bij reviews is het zelfs zo dat je een HTTP 404 krijgt. Ik weet zo nietwat voor informatie jullie nodig kunnen hebben, dus schreeuw maar even als je wat wil weten, dan post ik het gelijk.

Alvast bedankt voor de hulp! Ik hoop dat het lukt, want ik ben er al eeuwen mee bezig...

Auteur: 
Xano
afbeelding van demeesterroel
Door demeesterroel op 2 februari, 2007 - 13:06

Welke versie van Drupal?

afbeelding van Xano
Door Xano op 2 februari, 2007 - 17:15

5.0. Zal zo gelijk eens naar 5.1 upgraden, alhoewel ik niet denk dat het probleem daarmee opgelost is.

My name is Bart - web & events
iDEAL, OmniKassa, en meer.

Door demeesterroel op 2 februari, 2007 - 20:58

Heb je de in Administer>Access Control (yoursite.be/admin/user/access) de juiste permissies toegekend aan je gebruikers?

afbeelding van Xano
Door Xano op 3 februari, 2007 - 15:37

Er zit geen verschil in de rechten per content type. Bij alle drie zou dus hetzelfde moeten gebeuren. Zelfs al zou ik het bagger ingesteld hebben, dan zou ik het als user 1 nog steeds moeten kunnen zien.

afbeelding van Sutharsan
Door Sutharsan op 3 februari, 2007 - 19:28

Ik denk dat je de 'access denied' en 'page not found" (404) fouten even moet scheiden. Heb je geprobeerd om voor een gebruiker alle toegangsrechten in te schakelen? Krijg je dan nog een 403 fout?

Over de 404: met welke url(s) krijg je de 404 fout? Heb je naar zo'n soort fout op drupal.org gezocht?

-- Sutha

-- Erik

afbeelding van Xano
Door Xano op 3 februari, 2007 - 21:29

Ik scheid ze ook, maar om niet gelijk tien topics te openen heb ik ze even bij elkaar gezet.

Ik zal eens proberen alle rechten in te schakelen, kijken of dat wat oplevert. Had ik nog niet gedaan, waarschijnlijk omdat het logischerwijs niets op zal leveren (je moet als user 1 toch alles kunnen?).

Ik krijg de 404 bij /reviews. Wel al op Drupal.org gezocht, maar is volgens mij al weer even geleden. Ik zal het weer eens proberen, geheid gebruik ik nu toevallig de goede keywords.

afbeelding van Xano
Door Xano op 9 februari, 2007 - 20:38

Ik heb net geprobeerd iedereen álle rechten te geven, maar dat haalt niks uit (wat een rotwerk trouwens). Nog even op Drupal.org gezocht en ik kwam één nuttig topic tegen waarin deze reply stond. Ik heb het er met een kennis van mij over gehad en die had het ook zo uitgelegd, maar dan heb ik nog één dingetje: Ik heb bijv. de content type 'artikelen', die weer onderverdeeld is een een aantal categoriën voor de onderwerpen (in dit geval dus de terms, 'artikelen' is een vocab). Aangezien je terms niet in terms kan plaatsen, schiet dit helaas ook niets op.

Ik had trouwens geupgrade naar versie 5.1, heb dus geen oude zooi meer :-)

//edit: Het is trouwens hééél erg dringend. Ik zit al een maand of wat met dit probleem en ben ondertussen maar verder gegaan met de rest ontwikkelen, maar deze Drupal site kan zo goed als online gaan, dus als iemand me desnoods via AIM/MSN/Yahoo/ICQ/mail kan helpen...

afbeelding van Xano
Door Xano op 9 februari, 2007 - 21:42

OK, heb het toegangsprobleem opgelost door de URL-aliases te fiksen, daar was iets fout gegaan door pathauto.

Nu wil ik graag dat als je naar een vocab gaat, je een lijst van alle terms in die vocab ziet en waarbij elke termnaam naar een pagina met nodes in die term verwijst. Ik probeer het nu met Views te doen, maar het wil nog niet erg lukken.

afbeelding van Xano
Door Xano op 4 maart, 2007 - 18:43

Kickske.

afbeelding van Xano
Door Xano op 29 februari, 2008 - 09:47

Aangezien hier geen oplossing voor was, heb ik besloten er zelf maar een te maken: Vocabulary Index

Nederdev.nl | De community voor designers en developers

Door demeesterroel op 5 maart, 2007 - 11:10

Kunnen deze modules http://drupal.org/project/taxonomy_menu en http://drupal.org/project/taxonomy_browser je niet helpen of is dat niet helemaal wat je zoekt?

afbeelding van Xano
Door Xano op 7 maart, 2007 - 16:22

Oh, stom. Helemaal dit topic vergeten. Het bleek een bug in Pathauto te zijn die op 12 februari gefixed is. Ik weet niet of de fix al in de final version zit, maar in ieder geval in de DEV.

In ieder geval nog bedankt voor het meedenken, Roel ;)

Door boeboie op 29 februari, 2008 - 09:38

hoi
mijn vraag is ik heb net HTTP 404 op crimelub gehad hoe kan je dat verhelpen+zo dat ik er weer op kan of is het een ban

Bookmark and Share

Drupal is een geregistreerd merk van Dries Buytaert. | Powered by Pantheon.

Drupal.be/Drupal.nl is de website van de Nederlandstalige Drupalgemeenschap.