Drupal User Group Brussel - 19 mei 2008

Op 19 mei bent u welkom in de RSNB 1865 van 19u tot 21u voor een DUG Meeting.
Het adres is Vilvoordsesteenweg 170, 1120 Brussel, Belgique

update: Er zijn 2 gebouwen. Een rood-groen, en het ander blauw-wit. Jullie moeten in het rood-groene gebouw zijn.

Roel De Meester komt zijn Introductie tot Drupal 6 presentatie geven wat het reeds de moeite maakt van langs te komen!

De planning is min of meer als volgt:

• Korte introductie aanwezigen.
  • Presentatie Roel.
  • Vragenronde.
  • Ideeën voor volgende DUG.

Toegang is gratis en iedereen is welkom! Er zal water en koffie voorzien zijn en na afloop kan je nog blijven hangen voor een biertje als je dat wenst.
Inschrijven (niet verplicht, maar maakt het wel handiger voor organisatie) kan door het juiste vakje onder "Mijn account" aan te klikken, en dan kom je vanzelf op de lijst http://drupal.be/profile/dug_19_05_08 terecht

UPDATE!Vanaf 22u00 staken de treinen. Gelieve hiermee rekening te houden in jullie reisplanning.

Auteur: 
Jax@drupal.org
Door Jax@drupal.org op 28 april, 2008 - 14:11

Zou dit op de voorpagina kunnen? Is het mogelijk van hiervan een 'event' te maken waarvoor mensen kunnen sign-uppen?

Bij de eerste BDGG was er een veldje in het profiel beschikbaar http://drupal.be/node/201#comment-534 maar dat is niet de beste manier als het de bedoeling is van dit elke maand of elke twee maand te laten doorgaan.

afbeelding van demeesterroel
Door demeesterroel op 28 april, 2008 - 21:05

Hoi Jax,

bedankt voor het initiatief. Ik kom graag een introductie geven over wat er voor nieuws te rapen valt in Drupal 6.

Ik heb momenteel toch maar weer een extra veld gemaakt onder de Tab 'Drupal Event'.
Je kan je dus 'inschrijven' door het juiste vakje onder "Mijn account" aan te klikken, en dan kom je vanzelf op de lijst http://drupal.be/profile/dug_19_05_08 terecht.

Momenteel zijn we nog steeds bezig om een nieuwe versie van drupal.be en drupal.nl uit de grond te stampen. Daar zal zeker plaats zijn voor een "sign-up" module. Jammer genoeg hebben we op de huidige site niet voldoende rechten om extra modules te installeren

Door toonketels op 30 april, 2008 - 12:45

Bedankt voor het initiatief! Ben benieuwd wat me te wachten staat!

- embracing things that liberate you -

Find out more about me on my blog, powered by Drupal

afbeelding van Bart Haedens
Door Bart Haedens op 2 mei, 2008 - 23:45

hello mannen, kan ik als noob ook komen en luisteren? (denk niet dat ik al iets ga kunnen bijdragen)

Bart Haedens

Door toonketels op 4 mei, 2008 - 09:51

Hey Topaz,

Ik ben misschien niet de juiste persoon om op je bericht te reageren, maar ik ben nog maar enkele maanden bezig met Drupal en ik heb me ook ingeschreven.

Ik denk dat het een mooie gelegenheid is om je kennis te verdiepen maar vooral om andere drupal gebruikers te leren kennen.

Dus, als ik jou was zou ik zeker komen!

Bye

Door demeesterroel op 15 mei, 2008 - 19:59

Komen is de boodschap! Je zal waarschijnlijk wel wat gelijkgestemmenden ontmoeten.

Tot volgende week.

Door Luc Stroobant op 3 mei, 2008 - 14:41

Ik ga proberen komen, maar zit de laatste tijd met een overflow van mijn todo buffer, dus is nog niet echt zeker. Moet je vooraf inschrijven of kan je gewoon ook op het laatste moment binnen vallen? :-)

Door Jax@drupal.org op 4 mei, 2008 - 22:09

Als je van plan bent te komen is het altijd handig van dat te weten zodat we kunnen inschatten hoeveel volk er gaat zijn. Als je uiteindelijk niet kan komen is het niet zo erg.

Vink even op je profiel pagina het vakje van deze DUG aan en dan kunnen we hier http://drupal.be/profile/dug_19_05_08 zien wie er komt.

Tot dan!

Door Bart Haedens op 4 mei, 2008 - 21:26

Ik ga ook proberen komen!

Bart Haedens

Door Jax@drupal.org op 19 mei, 2008 - 08:44

Voor de mensen die komen; er zijn twee gebouwen vlak naast elkaar. Eén rood-groen en een ander blauw-wit. Jullie moeten in het rood-groene gebouw zijn.

Tot dan.

afbeelding van drupalista
Door drupalista op 19 mei, 2008 - 13:15

Is dit het gebouw van de roeiclub?

Door Jax@drupal.org op 19 mei, 2008 - 16:12

Inderdaad. De RSNB of Royal Sport Nautique de Bruxelles.

afbeelding van pillaerds
Door pillaerds op 19 mei, 2008 - 13:59

Tot strakz!

Door toonketels op 19 mei, 2008 - 15:23

Kijk er al naar uit om straks enkele mensen achter deze community in levende lijve te zien!

Tot straks

Door TomV op 19 mei, 2008 - 21:04

Mocht er nog een DUG Meeting in Nederland komen (met de introductie van Roel) dan hou ik me van harte aanbevolen!

--
Tom Verhoeve | www.provenpartners.nl | www.ookmooi.nl

afbeelding van Xano
Door Xano op 19 mei, 2008 - 21:14

Er is op 6 juni wel een DrupalJam in Elst.

My name is Bart - web & events
iDEAL, OmniKassa, en meer.

Door Jax@drupal.org op 20 mei, 2008 - 09:13

Bedankt voor jullie komst, ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben. Nu we wat momentum hebben ga ik zien om de volgende misschien reeds eind juni te organiseren. Binnenkort meer hierover.

afbeelding van drupalista
Door drupalista op 20 mei, 2008 - 10:15

Bedankt aan Olivier en Roel en alle anderen die hebben meegewerkt. Good job!

Door Bart Haedens op 20 mei, 2008 - 12:23

bedankt aan de organisatoren/presentatoren (olivier en roel dus) het was interessant

Ik kijk al uit naar de volgende keer

Bart Haedens

Door TUc op 20 mei, 2008 - 13:41

Merci aan Roel voor de presentatie en aan alle aanwezigen voor... euhm... hun aanwezigheid.

Ik vond het eigenlijk wel een fijne locatie. De volgende keer neem ik mijn zwembroek mee. :)

~~~~~~~~~~~~
Jan Heynen
www.cafe-solo.be

~~~~~~~~~~~~
Jan Heynen
www.krimson.be

afbeelding van pillaerds
Door pillaerds op 20 mei, 2008 - 13:44

Hartelijk bedankt voor de organisatie, Olivier en Roel. Tevens een dankjewel aan Jan Heynen die me bijzonder goed heeft geholpen met een nijpende issue!

Greetz,
Jan

Door toonketels op 20 mei, 2008 - 14:30

Bedankt Olivier om het te organiseren.
Bedankt Roel om te presenteren.
Bedankt iedereen voor de leuke gesprekken aan de bar (ok, op het terras).

Lees een korte evaluatie van de DUG-meeting om mij blog: http://www.back-to-basic.be/blog/meeting-some-drupal-enthusiasts-real-life en laat zeker een comment na!

Tot de volgende!

afbeelding van Sennesaelium
Door Sennesaelium op 20 mei, 2008 - 18:30

bedankt voor de interessante presentatie en de leuke gesprekken.

cheers,
Vincent

Door demeesterroel op 20 mei, 2008 - 20:50

Op naar de volgende meeting.
Normaal zou http://drupal.be/user/1178 binnenkort een volgende event in Antwerpen organiseren. Dus misschien moeten we maand om maand switchen tussen de 2 locaties?

Nog eens bedankt aan Olivier om de puike organisatie (en de lekkere pintjes) op zich te nemen. Aangename locatie, ondergaande zon, een biertje en leuke Drupal topics... wat heeft een mens meer nodig :)

Ook nog bedankt aan Jan om zijn test-website eventjes te lenen voor de presentatie.

En nu allemaal naar DrupalJam over 2 weekjes.

Ahja.. d'er staan een paar foto's online op http://www.flickr.com/photos/develoop/sets/72157605153531652/

Door Bart Haedens op 22 mei, 2008 - 20:10

Is het de bedoeling dat we hier discussiëren over topics voor de volgende meeting of liggen deze al vast?

Bart Haedens

Door Jax@drupal.org op 26 mei, 2008 - 21:23

Als we elke maand willen switchen tussen de 2 lokaties is het misschien handig om te weten hoeveel mensen naar de DUGs in Antwerpen EN Brussel zouden gaan. Zouden de DUGs dan ook een programma delen? Dus workshop #1 in Antwerpen, #2 in Brussel, etc. Maakt dit het niet moeilijker voor de mensen om te volgen? De wensen/noden zullen ook niet geheel gelijklopen op beide lokaties veronderstel ik.

Voor mij is het zo'n beetje eendert. Ik ben best wel bereid om de zaal nog eens te reserveren en een 1e workshop te organiseren. Weet http://drupal.be/user/1178 al wanneer het zou doorgaan in Antwerpen?

Door Bart Haedens op 27 mei, 2008 - 21:05

Misschien eerst eens kijken wie allemaal wenst te komen naar de beiden? Ik heb hier alleszins al geen probleem mee.

Bart Haedens

Door Sennesaelium op 23 mei, 2008 - 00:32

Geheel vrijblijvend, enkele suggesties:

• Views, blocks & panels
  • Advanced theming
  • Real world cases analyzed: grote drupal sites: hoe zijn ze gebouwd, welke modules, wat standaard, wat bijgebouwd + wat voor- en nadelen bij de keuzes + mogelijke alternatieve aanpak met mogelijke voor- en nadelen.
  • Hoe pak je een Drupal project aan? Welke stappen in je analyse moet je zeker inbouwen om de juiste keuze te maken qua content types & modules

Cheers,
Vincent

Door Jax@drupal.org op 26 mei, 2008 - 21:25

Wat bedoel je hier met blocks? Of was het de bedoeling CCK te schrijven?

Door Bart Haedens op 23 mei, 2008 - 00:56

De 4 punten van Vincent lijken me zeer interessant, maybe alle 4 behandelen en het aantal meetings naar wekelijkse sessies van 4 uur op zondag brengen en gezamenlijk een huge project uitwerken? Wishful thinking zeker? ;)

Nee de 4 topics zijn cool, theming draagt mijn voorkeur maar misschien iets te voorbarig om hier al in te duiken?

Bart Haedens

Door Sennesaelium op 27 mei, 2008 - 14:10

CCK toevoegen aan het lijstje zou zeker logisch zijn.

Ik zag het vooral als het samenspel tussen "Blocks en/of Panels"; de afweging. Wanneer gebruik je Panels en wanneer definieer je gewoon (nieuwe of extra) Regions in je theme waarna je de Blocks via xhtml/css gaat positioneren.

Door toonketels op 29 mei, 2008 - 00:17

Ik ben van plan om naar de Drupal User Group meetings te komen in Brussel, als in Antwerpen. Dus voor mij mogen de onderwerpen van de workshops op elkaar afgestemd zijn.

Bookmark and Share

Drupal is een geregistreerd merk van Dries Buytaert. | Powered by Pantheon.

Drupal.be/Drupal.nl is de website van de Nederlandstalige Drupalgemeenschap.