Drupal.be gaat 2007 in

Met 2007 voor de deur, lijkt me dit een uitstekend moment om even terug te blikken op 2006, en vooruit te kijken naar 2007. Wat is je het meest bijgebleven van 2006, wat zou je graag verwezelijken in 2007, waar moeten wij -- de Belgische en Nederlandse Drupal gemeenschap -- op focussen, en wat zijn je wildste voorspellingen voor 2007? We horen het graag in de commentaren!

Voor mij was 2006 in elk geval een top Drupal jaar. Ik heb me in 2006 o.a. actief ingezet om Drupal te promoten in Belgie. Het hoogtepunt was ongetwijfeld de 2-daagse Drupal conferentie in Brussel, de oprichting van de Drupal Belgian User Group een paar maanden geleden, het feit dat de VRT Drupal begon te gebruiken voor 16+, en het feit dat de federale overheid nu Drupal gebruikt voor hun webguide. Dat ZatteVrienden, ook een Drupal website, tot in de top 10 van de meest bezochte Belgische websites is geraakt is natuurlijk ook leuk om lezen. Maar het allerleukste is dat ik eindelijk wat meer zielgenoten heb gevonden om eens in het Nederlands/Vlaams over Drupal mee te kunnen praten -- geloof me, dat was in 2005 veel minder evident. ;-)

Het zal mogelijk een paar jaar duren voor we nog eens een internationale Drupal conferentie in Brussel organiseren, maar je weet nooit natuurlijk. Ik hoop in elk geval dat we in 2007 veel leuke Drupal meetings hebben, dat we meer Belgische Drupal sites zien, en dat de kwaliteit van onze website en initiatieven erop blijft vooruitgaan. En misschien -- als we genoeg tijd, ambitie en vrijwilligers hebben -- kunnen we in 2007 eens een "Drupal Day" (mini-conferentie) organiseren? Bedankt voor het leuke Drupal jaar, en hop naar het volgende. Ik heb er alvast zin in!

Jouw beurt om terug te blikken en/of vooruit te kijken ...

Auteur: 
Dries
afbeelding van mixel
Door mixel op 3 januari, 2007 - 15:12

Voor het nieuwe jaar is het gebruikelijk dat mensen vrede voor de hele wereld vragen, wel ik wil dat ook wel doen in de vorm van 'het web voor de hele wereld' en natuurlijk denk ik hier aan Drupal als basis.

2006 was een leuk Drupal jaar, ik hoop dat 2007 nog beter zal zijn. Met nog steeds een beetje vertraging horen de models die we ontwikeld hebben voor knosos in de Drupal-head te komen (op de site m.a.w.) en uiteraard gaan we in 2007 voort met knosos. Ik zou trouwens iedereen willen bedanken voor de leuke samenwerking vorig jaar, ik hoop dat het minstens even goed wordt dit jaar en dat de familie uitbreid ;)

Voor 2007 hoop ik dat de BDUG of de BDGG meer vorm krijgt en dat we (in dat kader) enkele keren per jaar een "Drupal Day" kunnen houden. Voor 2007 heb ik me ook voorgenomen om curususen te ontwikkelen, we hebben duidelijk nood aan opgeleide drupal-programmeurs. Ik hoop dat we een echte belgische samenwerkende community kunnen vormen. Voor mij is de ontwikkeling en onderzoek uiteraard belangrijk, we zijn bijvoorbeeld met een knosos2 project bezig dat (voor 2008) als ook een pajamanation project waar een versie-2 in drupal wordt ontwikkeld dit jaar.

Wat betreft een volgende drupal conferentie had ik zelfs gedacht om de lat nog wat hoger te leggen en tegen 2009 of 2010 een Drupal zomercursus te organizeren. Maar laten we zien hoe het dit jaar loopt voor we ons weer wagen in z'n avontuur. Hoe dan ook ik ben nu wel wat beter gewapend en de belangerlijkste les was dat we er vroeg genoeg aan moeten beginnen ;)

Bookmark and Share

Drupal is een geregistreerd merk van Dries Buytaert. | Powered by Pantheon.

Drupal.be/Drupal.nl is de website van de Nederlandstalige Drupalgemeenschap.