afbeelding van Xano

Drupal.org

Ik had een tijdje terug al een topic op drupal.org over dit 'probleem' geopend, maar niemand heeft daar tot nu toe op gereageerd, ook niet nadat ik het via het contactformulier heb geprobeerd onder de aandacht te krijgen.

Volgens mij sneeuwt het drupal.org forum onder. Dit heeft meerdere redenen:
- Er staan te veel topics op die he-le-maal niks met Drupal te maken hebben, maar gewoon met webdesign/development in het algemeen. Gebruikers kunnen in mijn ogen beter antwoord krijgen op fora die gewijd zijn aan dit onderwerp, plus dat het het drupal.org forum overzichtelijker wordt.
- Er staan te veel "HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!!!!!!!!!!!!!" topics op het forum.

Er is volgens mij geen of zeer weinig moderatie op het forum en er zijn geen duidelijke regels. Het probleem wat hier uit voortvloeit is dat de ervaren gebruikers de serieuze topics niet meer goed kunnen vinden of de zin niet meer hebben er naar te zoeken en dat daardoor de serieuze vragen niet meer (goed) beantwoord worden.

Zoals eerder gezegd hebben de d.org beheerders mijn topic waarschijnlijk niet gelezen. Ik post het hier even om te vragen of ik de enige ben die zo over het d.org forum denkt en als dat niet zo is, of er mensen zijn die dit misschien onder de aandacht kunnen brengen daar (Dries loopt hier namelijk ook rond bijvoorbeeld).

Auteur: 
Xano
afbeelding van demeesterroel
Door demeesterroel op 13 oktober, 2007 - 13:58

Ik kom zelden op drupal.org, dus ik kan die historiek niet volgen, op drupalcon heb ik wel met enkele mensen gebabbeld en daar vielen gelijkaardige commentaren. En meer in de trend van. Meer en meer mensen beginnen drupal te gebruiken, dus ook newbies op alle gebieden. Die dus iets met internet willen doen, horen dat drupal zo gewelidg is, en dan onmiddellijk beginnen lopen zonder de kunnen stappen. Die mensen posten dus ook veel algemenere vragen op drupal, met alle gevolgen van dien.
Het best zou zijn om een team van een paar gedegen moderators zich bezig houdt met deze posts
1. te moven naar een aparte "Non-Drupal stuff" sectie
2. Antwoorden aan de mensen met een paar standaard replys, maar hen zeker niet afschrikken, want uiteindelijk zijn dit potentiele klanten over enkele maanden.

Het feit dat er niet wordt gereageerd op je mail, betekent niet dat er geen rekening mee wordt gehouden. Men is zich waarschijnlijk wel bewust van dit probleem.
Eventueel kan je eens proberen om Angie Byron te contacteren. Die kan je misschien doorverbinden met de juiste contact persoon.

succes

afbeelding van Xano
Door Xano op 13 oktober, 2007 - 14:44

Je hebt inderdaad een punt met dat het voornamelijk beginners zijn. Is het misschien een idee om nieuwe gebruikers een soort van korte terms and conditions te laten accepteren? Niet zozeer over copyright, maar met een korte uitleg over het gebruik van het forum, waar je wat moet posten, hoe je het best kan posten, enz. Heb zelf al een beetje zitten brainstormen, maar wil wel kijken of ik met een goed idee op de proppen kan komen bij Angela dan.

Nederdev.nl | De community voor designers en developers

My name is Bart - web & events
iDEAL, OmniKassa, en meer.

Door Heine op 13 oktober, 2007 - 15:58

Probeer het hier eens: http://drupal.org/node/add/project_issue/webmasters

Naar welke category heb je de contact mail gezonden? Ik zie zo snel niets op de webmaster/infra mailinglijst.

afbeelding van Xano
Door Xano op 13 oktober, 2007 - 16:02

Geen idee, eerlijk gezegd. Ik heb geen bevestigingsmailtje in mijn inbox staan, dus kan het helaas ook nier meer controleren. Ik heb net wel Angela gemaild, ik wacht even op een reactie, voordat ik een issue ga posten.

Nederdev.nl | De community voor designers en developers

My name is Bart - web & events
iDEAL, OmniKassa, en meer.

afbeelding van Xano
Door Xano op 3 december, 2007 - 18:57

Hmm, het ziet er niet naar uit dat ik veel bijval krijg op D.org. Zijn er nog mensen hier die ook wel eens op de D.org forums komen en er een mening over hebben?

vind het een beetje jamme zo, want er is niet echt ergens een plek om echt goede hulp te krijgen. D.be wordt niet genoeg bezocht en D.org is een zooitje. Ik kom ook op GoT, maar daar is Drupal nauwelijks bekend. Ik begin nou op het niveau te komen dat ik hulp nodig heb van mensen die al een tijd met Drupal devven en die zijn er niet veel (verhoudingsgewijs dus). Het wordt zo moeilijk om hen hulp te vragen...

Nederdev.nl | De community voor designers en developers

My name is Bart - web & events
iDEAL, OmniKassa, en meer.

Door fpj89 op 6 juli, 2009 - 11:56

Heb grote probleem van drupal.org is voornamelijk het gebrek aan "routes". Het is voor een beginneling niet duidelijk welke route hij het beste kan nemen. De documentatie op de website zelf is gebrekkig en vaak niet compleet. Gebruikers willen graag snel aan het werk met hun drupal website, maar komen er al snel achter dat ze voor de meeste functies veel extra modules moeten installeren.

En daar gaat het denk ik fout. Dan komen de problemen met de externe modules en gaan mensen veel simpele vragen stellen op het forum.

Ik zou zeggen. Ze moeten eerst maar eens duidelijke routes uitstippelen voor nieuwe en gevorderde gebruikers. Handleidingen beter en completer maken en het forum op delen in meerdere categorieën.

Bookmark and Share

Drupal is een geregistreerd merk van Dries Buytaert. | Powered by Pantheon.

Drupal.be/Drupal.nl is de website van de Nederlandstalige Drupalgemeenschap.