Fatal error: call to undefined field_attach_load() in C:\....drupal-7.34\includes\entity.inc on line 316

Ik heb lokaal drupal geïnstalleerd. Dit echter wel met Damp (Aquia Dev Desktop)
als Aquia geinstalleerd is op een windows pc vraagt hij dedrupal versie.
Ik koos drupal 7.34 zoals ook in de foutmelding te zien.
Hij start met de installatie, Vraagt de site naam database ik ga verder dit lukt.
hij maakt de site aan de database en de site verschijnt in de balk links van Aquia.
Ik start de site op met de link van de local site en ik krijg het standaard drupal installatie scherm.
Na de naam van de site de user en de paswoorden ingegeven te hebben gaat alles verder tot de site opstart.
Dan krijg ik Fatal error: call to undefined field_attach_load() in C:\User\mijn pc naam\Sites\devdesktop\drupal-7.34\includes\entity.inc on line 316

Wat kan ik doen. om dit op te lossen?

alvast bedankt voor de hulp.
Michel

Auteur: 
Michelwillemsens
afbeelding van jo.w
Door jo.w op 26 december, 2014 - 13:33

Als ik de foutmelding google lijkt het me een fout met de php-versie. En anderzijds verwondert me dat dan omdat het een Acquia-product is. Ik zou met hen contact opnemen.

Jo

Door Michelwillemsens op 26 december, 2014 - 13:57

Als ik op het net google is het blijkbaar een veel voorkomende fout die in principe niet met Acquia te maken heeft maar ik vind nergens een duidelijke oplossing.

MiWi

afbeelding van jo.w
Door jo.w op 26 december, 2014 - 14:45

Ik heb maar één van de google-resultaten (uit 2012) open geklikt en daar ging het over de php-versie. De Drupal-versie was 7.22, meen ik. Daar stond ook een patch bij maar het lijkt me logisch dat Acquia dat al zou opgelost hebben, meer dan 10 versies later.
Aangezien je werkt met een (X)AMP-versie die door Acquia is opgezet samen met Drupal lijkt het me het meest logisch dat je met hen contact opneemt.
Nu ik nog enkele andere google-resultaten bekeken heb wijzen ze naar deze drupal-pagina: https://www.drupal.org/node/1990326#comment-7721919

Jo

Bookmark and Share

Drupal is een geregistreerd merk van Dries Buytaert. | Powered by Pantheon.

Drupal.be/Drupal.nl is de website van de Nederlandstalige Drupalgemeenschap.

onomatopee