Ik heb al enige jaren een drupal site in de lucht gehad en deze steeds geupdate tot versie 9.2, omdat ik hier en daar toch wat foutjes had gemaakt besloot om de hele site opnieuw te maken en dan met versie 9.3.2.
Tot mijn schrik lukte het niet meer om deze versie te installeren, wat bleek de server waar mijn site opstond werkte nog met een verouderde versie van MariaDB en dus overgezet moest worden naar een database server met de juiste MariaDB versie.
Hierna ging het installeren vlekkeloos (dacht ik :), maar na de eerste keer openen van CKEditor bleek dat de plaatjes (images) die ik er in gebruikte niet zichtbaar werden, ik kreeg alleen een klein icoontje te zien.
Ik heb naar allerlei instellingen gezocht en op het internet gekeken, maar kon er geen oplossing voor vinden.
Heeft iemand een idee of het aan de database server kan liggen, of zie ik toch iets in de instellingen over het hoofd?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want na een week allerlei oplossingen en instellingen geprobeerd te hebben, raak ik aardig gefrustreerd.
Mijn Host is mijndomein.nl
Hoop dat iemand de oplossing weet.
vr. groet
Populier
Datum van inzending:
dinsdag 11 januari 2022 - 16:16
Hi Populier
Probeer eens CSS-bestanden samenvoegen en comprimeren.
JavaScript-bestanden samenvoegen uit te vinken.
Als dat niet helpt, post opnieuw. Er zijn meerdere oorzaken en oplossingen
Succes, Jan
Hallo Jan,
alvast bedankt voor de reactie, ik heb "CSS bestanden samenvoegen en comprimeren en JavaScript-bestanden samenvoegen" juist aangevinkt omdat ik anders geen grafisch goede pagina's krijg, zie bijlage 1 en 2.
Mocht je nog aan een andere oplossing denken, of hoe ik toch het een goed beeld krijg als in bijlage 2, zonder het vinkeje bij "CSS bestanden samenvoegen en comprimeren en JavaScript-bestanden samenvoegen" wweg te halen, dan hoor ik het graag.
vr. groet
Populier
p.s Ik wilde twee screendumps toevoegen, maar zie niet hoe ik dat moet doen :(
Toch gelukt denk ik, staan er bij
Ik heb de oplossing gevonden in een mailtje dat ik 5 jaar geleden van mijn internet host (mijndomein.nl) heb gekregen voor een gelijksoortig probleem, hij schreef toen:
Dit probleem heb ik eerder gezien en wordt veroorzaakt door de onderstaande regel in het bestand /public/sites/www.snijderszeeland.nl/sites/default/files.htaccess
Options -Indexes -ExecCGI -Includes -MultiViews
Deze regel heb ik uitgezet door er een # voor te zetten.
Dit heb ik ook weer gedaan, en jahoor de plaatjes / images zijn weer direct zichtbaar.
In iedergeval bedankt voor de feedback
Populier
Ik heb mijn Drupal pagina verhuist van "mijndomein" naar "Strato", daar ben ik erg tevreden mee, heb geen enkele kunstgreep meer hoeven toepassen, zoals "CSS-bestanden samenvoegen en comprimeren.
JavaScript-bestanden samenvoegen uit te vinken."
Alles werkte direct perfect. Ik heb voor mijn pagina wel een ander domeinnaam genomen.
Voor diegene die eens wil kijken is het www.kamperlandomgeving.nl
I.v.m. voorgaande kunnen we deze topic wat mij aan gaat sluiten.
Belba bedankt voor de reatie
@Populier, blij te horen dat alles goed is opgelost. Kan je even meegeven over welke hosting het gaat? Toevallig Sohosted? Want had destijds bij hen wat sites lopen en het probleem was daar ook de htacces file.
Succes, Jan
Goede morgen Jan, het was een hosting bij mijndomein.nl, ze probeerde wel maar na bijna 4 weken uit de lucht te zijn geweest had ik er de balen van. Toen naar strato gebeld, daar hadden ze een auto install programma, dat werkte prima, metteen met de aller nieuwste versie, ik heb toen ook een nieuwe domein naam gekozen kamperlandomgeving.nl (paste meer bij de site) snijderszeeland.nl heb ik ook gehouden i.v.m. met mijn mail
Dat alles het eerstejaar voor € 1,- per maand, daarna ongeveer gelijk aan mijn domein.
Gr. Joop