Summerschool 2007 (sessie 1)
Zoals al eerder aangekondigd (http://drupal.be/node/648) wordt het weerom tijd om de diepere mysteries van Drupal te verkondigen.
Daad bij het woord voegend wordt er eind van de maand augustus een eerste sessie voor beginners georganiseerd. Zie hieronder voor details.
Nu de zomer eindelijk in het land is, opent de Drupal Summer School zijn deuren. De eerste sessie, Drupal geïnstalleerd. Wat nu? leidt ons langs de principes achter drupal en de bouwstenen die voor handen zijn voor ieder Drupalproject.
We illustreren zo vaak mogelijk met voorbeelden uit real-world projecten en besluiten de avond met een groepsgesprek waarin alles wat met Drupal te maken heeft, aan bod kan komen.
Tijd: 18h30: verzamelen aan indymedia, 18h45-19h45 diner op 100m van het gebouw, 20h-22h30: sessie
datum: 30 aug 2007
Onderwerp: Drupal geïnstalleerd. Wat nu?
Doelgroep: Drupalgebruikers en -ontwikkelaars met weinig tot geen Drupalervaring; iedereen die zijn Drupalbasisconcepten wil opfrissen
Aantal deelnemers: Maximaal 40 deelnemers.
Prijs: 10 EUR die rechtstreeks naar de Drupal Association gaat.
Inschrijven: Kan door onderaan deze post op Quadrupal.be je naam en email achter te laten. De inschrijving is aanvaard na storting van 10EUR op de rekening van Quadrupal (Argenta: 979-9345820-69) onder vermelding 'BDUG Summer Sessie 1' + "Voornaam Naam"
. Voor internationale overschrijving gebruik je volgende gegevens. iban nr: BE18979936987265 - bic code: ARSPBE22. Desdnoods accepteren we ook contant betaling, maar enkel voor bezoekers uit Nederland.
Programma:
- modules en themes: hoe, wat en waar?
- de bouwstenen van Drupal
- inhoudstypes en cck
- nodes, blokken en views
- categorisering en tagging van inhoud
- gebruikers, rollen en rechten
- het menusysteem
- in vogelvlucht langs localisatie, internationalisatie en theming
- rondetafelgesprek over vragen uit de groep
Diner: vooraf laten weten of je mee gaat eten is noodzakelijk. We gaan naar een klein gezellig Turks restaurantje op 100m van het Indymedia-gebouw. Vegetarisch eten is er mogelijk.
Deze sessie wordt gesponsord door Indymedia en Quadrupal
Update: Voor fiscale redenen is het beter de storting te doen op rekening van Quadrupal, dit verzamelde geld wordt dan achteraf doorgestort aan de Drupal Association.
Update 2: Internationale overschrijving via IBAN toegevoegd.
Auteur:
demeesterroelDatum van inzending:
dinsdag 14 augustus 2007 - 15:10
Ik kom vanuit Antwerpen met de trein
Neem je de trein van 17:44 die om 18:16 aankomt in Brussel Noord?
Bvb..
Ik had me nog niet verdiept in treinuren.
Ik stap op in Berchem.
Afspraak aan de laatste wagon ?
Met een aantal op de trein is inderdaad "gezelliger".
Dan kom ik ook met de trein.
Er zijn 2 treinen kort na elkaar in Berchem:
vertrek 17u36 aankomst 18u11
vertrek 17u44 aankomst 18u16
Welke van deze 2 is het? Voor last minute sync: 0485/805.674.
Neem laatste niet rokers wagon.
Tot dan.
Pascal
Mijn centjes zijn vertrokken.
Ik kom ook wel mee eten.
Ik heb zonet betaald via netbanking.
Ik kom met de auto vanuit Zelzate ofwel met de trein vanuit Sint-Niklaas, dat is nog niet zeker.
Indien met de auto: hoe zijn de parkeermogelijkheden in de omgeving van Indymedia?
Mijn bijdrage is onderweg + restaurantje is welkom.
Mijn email-adres is bob.van.der.valk_at_telenet.be
Goed initiatief !
Er zijn enkele parkings op 5 minuten wandelen:
Parking Kruidtuin (Kruidtuinlaan 29-31)
Parking Rogier (Rogierplein)
Parking City2
Je kan meestal hier en daar ook wel op de Haachtsesteenweg een plaats vinden, maar dat is niet altijd de meest veilige optie op dat uur.
Niet vergeten in te schrijven via http://quadrupal.be/nl/blog/summerschool-2007-sessie-1 - ik zie hier commentaren van mensen die komen, maar die zich niet via onze site ingeschreven hebben...
Bedankt!
Zoon Stan en vader Roel zijn zojuist op quadrupal.be ingeschreven.
De betaling lukte niet direct (het nummer van Argenta: 979934582069 was te lang voor de overschrijvingssite van de nederlandse Postbank), dat zal ik dus zo spoedig mogelijk uitzoeken hoe ik wel kan betalen.
Wij rijden met auto van Ossendrecht, via Antwerpen naar Brussel. Dus zij die graag meerijden: aarzel niet dit mij te laten weten!
*** I like contributing to improvement of systems. Hic sic: Boulding describes a system as: "that which is not chaos" ***
*** I like contributing to improvement of systems. Hic sic: according Boulding a system is "that which is not chaos" ***
Gebruik internationale overschrijving . iban nr: BE18979936987265 en bic code: ARSPBE22
Dank, Roel! Met deze codes hebben we een betaalopdracht vandaag weg gestuurd naar onze www.postbank.nl
*** I like contributing to improvement of systems. Hic sic: according Boulding a system is "that which is not chaos" ***
Ik geraak er spijtig genoeg niet. Zijn er plannen om de slides online te plaatsen? Is er al zicht op volgende lessen?
We mikken op eind september voor de volgende sessie en zijn intern nog aan het discussiëren over de inhoud en het niveau.
Hopelijk zien we je dan wel.
J.
Ik volg dit zeker op via de feeds van Drupal.be, hopelijk lukt volgende keer wel!
Zit het al vol?
nee hoor, we zitten ongeveer aan 50%. Schrijf je gerust in!
Tot Dan :)
Ik kom van Gent met de trein en vertrek 's avond weer met de train naar Antwerpen.
Drupal rules !!
ik Tom en Bart zijn doof, wij graag dit sessie volgen!
Wij gaan vlaamse gebarentaal tolk aanvraag om kunnen les volgen!
en wij eten mee (zonder tolk)
ps kan je controleren inschrijven (mail telenet doen raar), al geld storten
Groetjes
Tom
Tom,
ik heb de eerste inschrijving (telenet) terug gecancelled. ok?
Volg de inschrijvingen op http://spreadsheets.google.com/pub?key=pgjeyf_CdJgpzOLu2BlzfAg&gid=0
zo weet je ook meteen hoeveel geld er wordt ingezameld voor de Drupal Association :)
Transparantie boven alles.
btw. Als je liever niet hebt dat je met naam en toenaam op die lijst staat, laat dan iets weten, en dan haal ik die sheet terug offline
Ik zou ook graag meedoen!
Zoals het er nu naar uit ziet kan ik niet over eigen vervoer beschikken. Autopanne...
Is er meer of minder toevallig (!?) iemand die die dag vanuit de nabijheid van Roermond, Nederlands Limburg naar Brussel gaat?
Reageer eventueel via http://drupal.org/user/63452/contact
Joost Geraets - OpenNieuws.nl
W: http://www.OpenNieuws.nl/
Joost - www.jognet.nl
Kan iedereen eens een kijkje gaan nemen op de inschrijvingslijst op
http://quadrupal.be/nl/summerschool-signups
Ik heb van verschillende mensen nog geen betaling ontvangen.
Kunnen de mensen wiens naam in het vet-rood staat me even contacteren [roel at quadrupal dot be] om dit uit te klaren.
Desnoods kan er nog cash betaald worden bij het binnenkomen in de zaal op IndyMedia, als dit makkelijker is voor jullie.
Ik heb zopas Drupal "ontdekt" en zou mij er graag in verdiepen.
Is er dus nog plaats voor 1 persoon?
Ik weet het ik ben laat, als het nog gaat is dan niet beter dat ik cash betaal?
Ik zou niet meegaan eten
Indien er nog een plaatsje vrij is kom ik graag de sessie volgen.
Cash betalen eveneens geen probleem, (dat zal sneller zijn dan nu nog storten, i guess...)
Of alsnog storten na bevestiging inschrijving...
Laat je iets weten? - Alvast bedankt!
Fingers crossed...
Dag Niko
je kan er nog bij. Bevestig je nog per mail op info@quadrupal.be? Laat je ook weten of je mee gaat eten?
Hoe is die sessie afgelopen en komt er nog een vervolg ?
Groetjes
martony
Een beginnend LAMP gebruiker. En plots scheen het licht in de duisternis.
Een beginnend LAMP gebruiker. En plots scheen het licht in de duisternis.
overwegend positieve respons.
Er komt een followup mid november.
inhoud... ofwel vervolg sessie op die 1ste sessie hierboven.
ofwel herhaling van die sessie.
locatie.. Gent.