De naam van de tab Service werd inderdaad gewijzigd in Support omdat het zo op de wireframe stond.
Volgens mij heeft Batigolix gelijk dat de Support pagina te veel concurreert met Documentatie. De originele wireframe van yoroy plaatst er wat links bij die verwijzen naar zaken die in de documentatie behandeld worden, maar misschien is het beter gewoon het bij Serviceproviders te houden. Dus misschien toch terug een tab "Service", maar dan wat mij betreft liever een ander woord ofwel "Serviceproviders" volledig of Leveranciers? Diensten? Bedrijven? Providers? Service op zich vind ik niet zo veel zeggen en kan misschien verward worden met onderhoud.
Ik heb deze twee forumitems ook doorgemaild naar Erik en Roel die vooral zijn bezig geweest met het opstellen van de serviceproviders functionaliteit. Ik hoop dat zij ook hun mening geven zodat we de knoop hier kunnen doorhakken.
Het doel van dit overzicht is om potentiële Drupal-gebruikers een indruk te geven van het professionele Drupal-landschap in NL en BE. De beschikbaarheid van service is een belangrijk onderdeel bij de evaluatie van een CMS. Veel jonge gebruikers (bedrijven) die ik spreek vragen mij wat het aanbod is van Drupal dienstverleners. Het gebruik van Drupal door professionele partijen aanwakkeren door informatie voorziening is mijn motivatie achter dit initiatief.
Samenvattend heb ik een aantal termen voor het menu-item waar het overzicht onder kan vallen:
Service
Dienstverleners *
Professionals
Serviceproviders *
Die met een sterretje hebben mijn voorkeur.
-- Erik
Door demeesterroel op 24 augustus, 2009 - 09:24
Naar mijn gevoel mag de Menu "Support" blijven,
maar de pagina waar we dan belanden zou iets moeten zijn in de trend van.
De bewoordingen nog iets beter kiezen.
En dan layouten zodanig dat alle info boven de fold valt.
---------------------
Heb je een vraag? .. Ga dan naar het forum.
Hier zijn de laatste 5 actieve topics uit het forum
---------------------
Wil je zelf je weg zoeken in Drupal? .. Grasduin door onze steeds groeiende documentatie
Hier heb je de de 5 meest gelezen pagina's.
---------------------
Kom je er nog niet uit, of zoek je professionele hulp. Bekijk de lijst van Service Providers hier!
---------------------
Enige nadeel is dat het dan lijkt alsof forum, documentatie en serviceproviders .. sub-items zijn van het menu "Support".
My 2 cents..
Door Sutharsan op 25 augustus, 2009 - 23:11
Ik sprak vanavond met iemand die werkt bij een groter webdesignbureau dat 80% van de projecten met drupal doet maar zich niet daarmee profileert. Drupal gebruikers als deze zou ik ook graag in het overzicht hebben. Om drupal als een serieuze partij te profileren zijn m.i. alle gebruikers welkom, ook als zij hun dienst niet als een drupal-dienst zien. Ik realiseerde mij dat deze groep gebruikers zich misschien niet aangesproken voelt. Als dit zo is, is dit een gemiste kans. Ik zal het overzicht en de toelichting evalueren vanuit dit perspectief.
Mee eens. We hebben het wel zo uitgewerkt in een wireframe, (http://skitch.com/yoroy/b5f63/support-landing.jpg-100-rgb-8) maar dat de Support tab linkt naar een pagina met de titel Drupal-serviceproviders is wat al te enthousiast.
En dat alles dubbel getoond (voor anonieme bezoekers) is ook niet echt handig.
Ah, http://drupal.be/forum/service-pagina-opmerkingen weet er van.
Zowel hier als op http://drupal.be/forum/service-pagina-opmerkingen (van 6 augustus) mis ik een reactie.
De naam van de tab Service werd inderdaad gewijzigd in Support omdat het zo op de wireframe stond.
Volgens mij heeft Batigolix gelijk dat de Support pagina te veel concurreert met Documentatie. De originele wireframe van yoroy plaatst er wat links bij die verwijzen naar zaken die in de documentatie behandeld worden, maar misschien is het beter gewoon het bij Serviceproviders te houden. Dus misschien toch terug een tab "Service", maar dan wat mij betreft liever een ander woord ofwel "Serviceproviders" volledig of Leveranciers? Diensten? Bedrijven? Providers? Service op zich vind ik niet zo veel zeggen en kan misschien verward worden met onderhoud.
Ik heb deze twee forumitems ook doorgemaild naar Erik en Roel die vooral zijn bezig geweest met het opstellen van de serviceproviders functionaliteit. Ik hoop dat zij ook hun mening geven zodat we de knoop hier kunnen doorhakken.
Hans
KOBA
Het doel van dit overzicht is om potentiële Drupal-gebruikers een indruk te geven van het professionele Drupal-landschap in NL en BE. De beschikbaarheid van service is een belangrijk onderdeel bij de evaluatie van een CMS. Veel jonge gebruikers (bedrijven) die ik spreek vragen mij wat het aanbod is van Drupal dienstverleners. Het gebruik van Drupal door professionele partijen aanwakkeren door informatie voorziening is mijn motivatie achter dit initiatief.
Samenvattend heb ik een aantal termen voor het menu-item waar het overzicht onder kan vallen:
Die met een sterretje hebben mijn voorkeur.
-- Erik
Naar mijn gevoel mag de Menu "Support" blijven,
maar de pagina waar we dan belanden zou iets moeten zijn in de trend van.
De bewoordingen nog iets beter kiezen.
En dan layouten zodanig dat alle info boven de fold valt.
---------------------
Heb je een vraag? .. Ga dan naar het forum.
Hier zijn de laatste 5 actieve topics uit het forum
---------------------
Wil je zelf je weg zoeken in Drupal? .. Grasduin door onze steeds groeiende documentatie
Hier heb je de de 5 meest gelezen pagina's.
---------------------
Kom je er nog niet uit, of zoek je professionele hulp. Bekijk de lijst van Service Providers hier!
---------------------
Enige nadeel is dat het dan lijkt alsof forum, documentatie en serviceproviders .. sub-items zijn van het menu "Support".
My 2 cents..
Ik sprak vanavond met iemand die werkt bij een groter webdesignbureau dat 80% van de projecten met drupal doet maar zich niet daarmee profileert. Drupal gebruikers als deze zou ik ook graag in het overzicht hebben. Om drupal als een serieuze partij te profileren zijn m.i. alle gebruikers welkom, ook als zij hun dienst niet als een drupal-dienst zien. Ik realiseerde mij dat deze groep gebruikers zich misschien niet aangesproken voelt. Als dit zo is, is dit een gemiste kans. Ik zal het overzicht en de toelichting evalueren vanuit dit perspectief.
-- Erik