upgradeprobleem 7.33

Ik heb een probleempje met het updaten van drupal naar 7.33. Had de settingspagina de regel verander voor de toestemming te geven om te updaten. Maar bij het updaten zelf kreeg ik allemaal mislukte overdrachten. Wou dan mijn site terug uit onderhoudsmodus zetten om het overdag nog eens te probreren en nu geraak ik er niet in Ik krijg deze foutmelding.
Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/2 Server at www.mijnkijkophetverleden.be Port 80

Ook heb ik gezien dat settings.php ineens leeg is kan iemand mij helpen alvast bedankt
groeten aquino

Auteur: 
aquino
afbeelding van jo.w
Door jo.w op 17 november, 2014 - 01:47

Hoe doe jij een update? Je hoeft toch helemaal niets te veranderen in settings.php.

Jo

Door aquino op 17 november, 2014 - 16:01

Het ging om deze regel: $update_free_access = FALSE; naar True en achteraf terugzetten zo heb ik dat altijd gedaan en er ging niets mis.
https://www.drupal.org/node/1223018
Was dit een volledig verkeerde update manier?

afbeelding van jo.w
Door jo.w op 17 november, 2014 - 16:15

Als je kan inloggen als user1 is dat helemaal niet nodig. modules kan je rechtstreeks via de site updaten, de core via ftp. Nadien gewoon surfen naar jouwsite.be/update.php en de update (van de database) start. Nniet voor elke update zijn er wijzigingen na het draaien van update.php.

Nu zal je moeten je settings.php proberen manueel te reconstrueren. Normaal mag dat ook geen probleem zijn.

Jo

Door aquino op 17 november, 2014 - 16:17

Ok dank je voor de hulp en hoe doe ik dat nu precies nu heb vanalles geprobeerd maar kan het niet bewerken

afbeelding van hansrossel
Door hansrossel op 17 november, 2014 - 19:10

Neem van een nieuwe Drupal de settings.php en vervang $databases['default']['default'] = array() door onderstaande versie met de gegevens van je database. Je moet de permissies van default map op 755 en settings.php tijdelijk op 644 zetten dat kan door rechtermuisknop te klikken in filezilla op deze map en bestand, dan kun je ze aanpassen.

$databases['default']['default'] = array(
'driver' => 'mysql',
'database' => 'dbnaam',
'username' => 'dbuser',
'password' => 'dbpaswoord',
'host' => 'localhost',
'prefix' => '',
);

Hans
KOBA

Door aquino op 17 november, 2014 - 23:14

Is dat van een een nieuwe drupal site of van een nieuwere versie?
Ik krijg steeds te zien dat de pagina 0Kb bevat hoewel ik permissins staan juist.

afbeelding van jo.w
Door jo.w op 17 november, 2014 - 23:06

Je maakt een copie van default.settings.php en hernoemt ze naar settings.php en op de regels die Hans aanhaalt ga je je originele gebruikersnaam, databasenaam en paswoord invullen. Eventueel ook poortnr en prefix voor de database maar beide laatste zijn afhankelijk van je hosting. Eventueel kan je van hen ook de databasenaam gekregen hebben.

Heb je echt geen copie meer van je originele settings.php?

Jo

Door aquino op 17 november, 2014 - 23:41

Daar heb ik geen idee van heb wel een backup van de site maar ik geloof niet van de die pagina's moet ik eens kijken ik krijg enkel te zien dat het niets bevat en kan het ook niet bewerken of uploaden terug default.settings geeft ook nul kilobytes aan

afbeelding van Niek Kloots
Door Niek Kloots op 30 november, 2014 - 02:19
  1. Een nieuw versie van Drupal downloaden.
  2. defaults.settings.php naar sites/default uploaden en naam veranderen in settings.php
  3. Nogmaals defaults.settings.php naar sites/default uploaden.

In sites/default heb je nu beiden bestanden met inhoud staan.

In settings.php het volgende wijzigen:
Voor Drupal 6 op regel 92 de gegevens invullen in $db_url = 'mysql://username:password@localhost/databasename';

Voor Drupal 7 regel 86 t/m 92 code zie afbeelding default1a.png vervangen door code zie afbeelding default1b.png

Daarna regel 213 $databases = array(); vervangen door de code zie afbeelding default2.png

waarbij je dus de database naam, de gebruikersnaam van de database en het bijpassende wachtwoord ook invult.

afb: default1a.png

afb: default1b.png

afb: default2.png

Bookmark and Share

Drupal is een geregistreerd merk van Dries Buytaert. | Powered by Pantheon.

Drupal.be/Drupal.nl is de website van de Nederlandstalige Drupalgemeenschap.

onomatopee