ik zit al een tijdje bij Versio.nl en ik ben hier eigenlijk allesbehalve tevreden over.
Ik ben pas bij overgestapt van shared hosting naar een starter VPS met genoeg dataverkeer en 256M gegarandeerd RAM. Op deze VPS draai ik nu alleen mijn bedrijfswebsite (www.exofes.nl) die nu nog ongeveer 40 bezoekers per dag heeft.
Met shared hosting had ik het probleem dat de website zo traag was, maar nu ik
op de VPS zit, krijg ik plotseling telkens (willekeurig) een fatal error
(out of memory, allocated 22M). In php.ini heb ik de memory_limit voor
de zekerheid op 256M gezet, en in de PHP-configuratie van Drupal staat ook
daadwerkelijk dat deze limiet is doorgevoerd.
Ik weet dat Drupal een zwaar systeem is (en ja, ik gebruik Views en Panels etc.), maar ik lees overal op internet dat 256M RAM voor bijna iedereen wel voldoende is.
Ik heb al een aantal keer contact gehad met de servicedesk van Versio en nu adviseren ze me:
'Uw vps gebruikt de 256 mb ram voor services zoals de webserver en database server. Als u dus met php en mysql websites gaat maken raad ik minimaal 512 mb ram aan.'
Wat moet ik nou doen? Een duurder pakket met 512 MB RAM (VPS, 2x zo duur) nemen, of zal ik overstappen van provider, waarbij ik misschien voor iets meer geld een pakket neem met wat minder goede specificaties (waarbij het misschien wel goed loopt)?
Datum van inzending:
vrijdag 23 maart 2012 - 14:02
Wat is de volledige melding van de out of memory, staat daar effectief dat de 256mb opgebruikt zijn? Je meldt enkel dat er 22M tekort is. 256MB voor de hele VPS is niet zo heel ruim, zeker als je behoorlijk wat zware modules hebt draaien. Maar best eerst controleren als je effectief door je 256mb zit en als je eventueel wat modules kunt uitschakelen die niet echt nodig zijn.
Hans
KOBA
Waarom host je niet bij exofes? Ik lees dat ze razendsnelle professionele hosting aanbieden...
Leuke bijdehante opmerking hoor... Ik heb inmiddels razendsnelle en professionele hosting gevonden waar je u tegen zegt. Dat had je ook al kunnen merken trouwens.
Het gaat hier om het toegewezen PHP geheugen en niet het RAM geheugen van je vps.
In principe is 96MB toegewezen PHP geheugen via de php.ini voldoende om de meest veeleisende modules goed te laten werken.
Drupalizing ClubRacer.be, BoatZilla & Lucky Cookie.