Ben al een tijdje op zoek naar de juiste instellingen zodat ik het onderstaande probleem kan oplossen echter kan ik er niets over vinden.
Via de webbrowsers (wampserver/localhost) krijg ik het onderstaand beeld van mijn website: (zie bijgevoegde .PDF)
Zoals je ziet is dit niet praktisch want ik wil graag voor ontwikkeling van de website een beeld zien zoals dit ook via mijn shared host te zien is.
Als ik de website op mijn shared host plaats ziet het er wel uit zoals het zou moeten: ( zie bijgevoegde .PDF)
Weet jij welke instellingen ik in wampserver of in de websitecode zou moeten veranderen om ook via wampserver het goede beeld te zien?
Datum van inzending:
donderdag 28 januari 2021 - 11:23
Voldoet de server-versie, de php-versie, de databas-versie, ... aan de vereisten van je D8-versie?
In de websitecode moet je nooit gaan rommelen om dergelijke problemen op te lossen.
In plaats van wampserver (of gelijkaardig) te gebruiken kan je ook op je hosting in een subdomein een ontwikkelversie van je website maken, dat lost dergelijke problemen ook op. Wat dan in je ontwikkelversie werkt werkt gegarandeerd ook op je site zelf.
Jo
Hoi Jo, bedankt voor jouw reactie. Helaas heb ik geen databases meer vrij binnen mijn hosting pakket. Het is idd wel handig om nog een tweede ontwikkelsite te hebben. Het vreemde is dat alle instellingen juist zijn in vergelijking met een andere site die wel gewoon goed wordt weergegeven door wampserver.
Je kan een voorvoegsel gebruiken bij je database en dat voor je sub-website gebruiken.
Bijvoorbeeld database heet dombo. Dan gebruik je iets als 010_ als voorvoegsel en dan staan alle sub-site tabellen onder 010_dombo.
Door cijfers te gebruiken staan alle sub-site tabellen aan het begin en daardoor later weer makkelijker te verwijderen. Met letters kunnen de sub-site tabellen ergens middenin de database van de hoofd-site terecht komen en dan kan je bij het wissen makkelijker de fout ingaan, (spreek ik uit ervaring)
Hoi Niek, bedankt voor jouw reactie! Ik heb inmiddels mijn hosting pakket uitgebreid van 5 naar 20 databases, nu kan ik even vooruit. Een hobby kost toch vaak geld :-)
Dat heeft dus alleen invloed op de snelheid -simpel gezegd, grotere database hebben meer zoektijd nodig- en de portemonnee.
Meerdere websites op 1 database d.m.v. een voorvoegsel kan makkelijk.
Een test site, die niet continu draait (denk er wel aan no-follow in de robottekst te zetten, want crawlers vragen hier anders onnodig veel bandbreedte) heeft niet echt een aparte database nodig, maar als jij dit een verantwoorde investering vindt, dan heb/krijg je helemaal gelijk. :))
Ga eens eens in de admin naar /admin/config/development/performance en vink onderaan de JS en CSS agregatie uit.
Succes, Jan
Hoi Jan, dit is inderdaad de oplossing. Bedankt voor de tip en jouw reactie. Groet, Erik.