Ik maakte formulieren op website federatie-zemst.be
Deze werkten zonder problemen tot voor enkele dagen.
-ingevuld formulier komt niet meer terecht op de mailboxen waar het moet terecht komen.
-bij nazicht op de website (bij formulieren - Resultaten)kan ik ze wel downloaden als administrator.
Waar kan ik de fout vinden?
Drupalversie:
8.x
Auteur:
cor44
Datum van inzending:
donderdag 2 november 2017 - 20:17
Door Niek Kloots op 2 november, 2017 - 20:35
Iets aan de core of modulen veranderd?
Misschien de module compleet verwijderen en weer opnieuw installeren. (Wel eerst een backup maken.)
Door cor44 op 2 november, 2017 - 20:40
Ik heb op de website 3 invulformulieren en slechts 1 ervan werkt niet zoals het zou moeten.
de ingevulde formulier komt niet terecht bij de mailboxen die ingevuld zijn.
Door jo.w op 3 november, 2017 - 09:50
Ik zou gaan testen of vanop het adres van waar de formulieren verstuurd worden "manueel" een mail kan verstuurd worden naar dat bewuste adres.
En al eens gekeken of er in de logs van de site wat te vinden is?
Trouwens, gaat het over een D7 of een D8-site?
Jo
Door cor44 op 3 november, 2017 - 09:59
D7, ik vul zelf een formulier in en verstuur dat. Het resultaat komt (voorheen) op mijn eigen mailadres.
Ik heb ook een tweede mailadres toegevoegd en dan blijft zelfde fout.
Op een andere website die ik ook maakte komt bij die site het ingevulde formulier correct in mijn mailbox.
Door Niek Kloots op 3 november, 2017 - 14:31
Op een andere website die ik ook maakte komt bij die site het ingevulde formulier correct in mijn mailbox.
Als dat niet bij dezelfde hosting site is. zegt dit niets.
Ik zou de-installeren en weer opnieuw installeren en kijken wat er gebeurt
Door be-web op 3 november, 2017 - 15:15
"Ik heb op de website 3 invulformulieren en slechts 1 ervan werkt niet zoals het zou moeten."
Vanwege bovenstaand zou ik niet de-installeren en opnieuw installeren.
Kijk eens goed of het ingevulde e-mailadres niet verkeerd is.
Probeer een extra e-mail te versturen met een adres dat bij de andere formulieren wel werkt.
Probeer inzage te krijgen in je maillog op de webserver
Beste help vrienden van de Nederlandse Drupal-gemeenschap
Dank voor de gewaardeerde hulp bij mijn probleem met invulformulieren.
Ik heb contact gehad met de provider one.com hierover.
De mailadressen vanwaar het formulier verzonden wordt moet een mailadres zijn dat gekoppeld is aan het adres van de site.
Ik heb dat dan gewijzigd en de aangemaakte mailadressen met bvb @federatie-zemst.be geforward naar mijn bestaande email-adres
Alle formulieren werken nu correct.
Dank en fijn weekend gewenst.
Door be-web op 4 november, 2017 - 16:03
Bedankt voor het melden van de oorzaak. Inderdaad dient afzender gelijk te zijn aan websitedomein. Succes verder.
Iets aan de core of modulen veranderd?
Misschien de module compleet verwijderen en weer opnieuw installeren. (Wel eerst een backup maken.)
Ik heb op de website 3 invulformulieren en slechts 1 ervan werkt niet zoals het zou moeten.
de ingevulde formulier komt niet terecht bij de mailboxen die ingevuld zijn.
Ik zou gaan testen of vanop het adres van waar de formulieren verstuurd worden "manueel" een mail kan verstuurd worden naar dat bewuste adres.
En al eens gekeken of er in de logs van de site wat te vinden is?
Trouwens, gaat het over een D7 of een D8-site?
Jo
D7, ik vul zelf een formulier in en verstuur dat. Het resultaat komt (voorheen) op mijn eigen mailadres.
Ik heb ook een tweede mailadres toegevoegd en dan blijft zelfde fout.
Op een andere website die ik ook maakte komt bij die site het ingevulde formulier correct in mijn mailbox.
Als dat niet bij dezelfde hosting site is. zegt dit niets.
Ik zou de-installeren en weer opnieuw installeren en kijken wat er gebeurt
Vanwege bovenstaand zou ik niet de-installeren en opnieuw installeren.
-----
Met vriendelijke groet,
Hans Kuiters
BE-WEB
Beste help vrienden van de Nederlandse Drupal-gemeenschap
Dank voor de gewaardeerde hulp bij mijn probleem met invulformulieren.
Ik heb contact gehad met de provider one.com hierover.
De mailadressen vanwaar het formulier verzonden wordt moet een mailadres zijn dat gekoppeld is aan het adres van de site.
Ik heb dat dan gewijzigd en de aangemaakte mailadressen met bvb @federatie-zemst.be geforward naar mijn bestaande email-adres
Alle formulieren werken nu correct.
Dank en fijn weekend gewenst.
Bedankt voor het melden van de oorzaak. Inderdaad dient afzender gelijk te zijn aan websitedomein. Succes verder.
-----
Met vriendelijke groet,
Hans Kuiters
BE-WEB